0

وبلاگ

نرخ نامه دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری سال ۱۴۰۱

روسای محترم انجمن های صنفی و حرفه ای راهنمایان گردشگری سراسر کشور

با سلام و احترام؛

به موجب این نرخ نامه، حداقل دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری برای سال ۱۴۰۱، به استناد ماده ۴۱ قانون کار، ماده ۵ آیین نامه راهنمایان گردشگری و نرخ پایه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پیوست ۱و ۲ اعلام می شود.

تبصره ۱: نرخ نامه های پیوستی، حداقل دستمزد راهنمایان گردشگری برای تورهای معمول است. لذا با توجه به تنوع برنامه ها، ساعات کاری روزانه، سختی کار و کمبود راهنمای مسلط به برخی زبانهای خاص، ملاک تعیین نرخ، توافق بین راهنما و کارفرما است.

تبصره ۲: چنانچه راهنمای گردشگری تجربه ی اجرای بیش از ۳۰ تور را دارا باشد، میبایست ۱۰ درصد به کف نرخ دستمزد با عنوان سابقه کار اضافه می شود

تبصره ۳: دشمزه نیم روز معادل ۶۰ درصد دستمزد تمام روز، طبق جداول فوق محاسبه گردد. مدت زمان اجرای آن حداکثر ۴ساعت متوالی در یک روز است.

تبصره ۴: در بخش ترانسفر فرودگاهی به ازای هر ساعت تاخیر ورود مسافر مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان به دستمزد اضافه می شود

تبصره ۵: این نرخ نامه مشمول آن دسته از راهنمایان گردشگری که در استخدام دفاتر خدمات سفر هستند و از حقوق ثابت و بیمه برخوردارند نخواهد شد. براین اساس با توجه به دریافتی ماهیانه فرد، مزایای استخدامی و سنوات، توافق بین راهنما و کارفرما ملاک عمل خواهد بود

امید است با حمایت مدیران دفاتر خدمات سفر و همراهی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در رعایت نرخ نامه اعلام شده شاهد بالا رفتن حس امنیت شغلی در صنف راهنمایان و توزیع عادلانه ثروت در صنعت گردشگری باشیم.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.